Ik krijg toch nog facturen van mijn vorige energieleverancier, wat kan ik daaraan doen?

Uw contract bij uw vorige energieleverancier wordt pas definitief afgesloten wanneer u een slotfactuur betaald heeft. Die slotfactuur maakt uw energieleverancier op basis van de meterstanden die uw distributienetbeheerder doorgeeft. Maximaal 15 dagen nadat wij uw meterstanden van uw distributienetbeheerder ontvangen, sturen we uw slotfactuur op.

 

Wat als ik intussen ook al een factuur van essent.be ontvangen heb?

 

Het kan gebeuren dat wij u in de overgangsperiode van uw vorige contract naar uw nieuw contract bij ons al een tussentijdse factuur opsturen. Wanneer u kijkt naar de verbruiksperiode die op onze factuur vermeld staat en de verbruiksperiode die op de factuur van uw vorige energieleverancier staat, zult u merken dat de verbruiksperiode verschilt.

 

 

Opgelet: dit is enkel van toepassing op gebruikers met een jaarlijks gelezen meter waarbij het jaarlijks elektriciteitsverbruik lager is dan 50 MWh en het jaarlijks gasverbruik lager is dan 100 MWh. 

Is dit niet het antwoord dat u zocht?

Bekijk eerst even de andere vragen. Misschien vindt u daar meer uitleg.

Kreeg u nog steeds geen antwoord op uw vraag?

Neem gerust contact op met onze klantendienst. We helpen u graag verder.