Ik ben overgestapt, maar heb toch nog een voorschotfactuur van essent.be gekregen

Uw contract bij essent.be wordt pas definitief afgesloten wanneer u een slotfactuur betaald heeft. Die slotfactuur maken we op op basis van de meterstanden die uw distributienetbeheerder doorgeeft. Het kan tot 15 werkdagen na het ontvangen van die meterstanden door ons duren voor u uw slotfactuur ontvangt.

 

Wat als ik intussen ook al een factuur van mijn nieuwe leverancier ontvangen heb?

 

Het kan gebeuren dat uw nieuwe energieleverancier u in de overgangsperiode van uw vorige contract naar uw nieuwe contract al een tussentijdse factuur opstuurt. Wanneer u kijkt naar de verbruiksperiode die op die factuur vermeld staat en de verbruiksperiode die op de factuur van ons staat, zult u merken dat de verbruiksperiode verschilt.

 

 

Opgelet: dit is enkel van toepassing op gebruikers met een jaarlijks gelezen meter waarbij het jaarlijks elektriciteitsverbruik lager is dan 50 MWh en het jaarlijks gasverbruik lager is dan 100 MWh. 

Is dit niet het antwoord dat u zocht?

Bekijk eerst even de andere vragen. Misschien vindt u daar meer uitleg.

Kreeg u nog steeds geen antwoord op uw vraag?

Neem gerust contact op met onze klantendienst. We helpen u graag verder.