Hoe registreer ik me voor Mijn Essent en hoe maak ik een account aan?

Voor het aanmaken van uw Mijn Essent-account houdt u best de volgende zaken bij de hand:

 

  • De EAN-code van uw energieaansluiting (die dient als controlecode).
  • Uw klantnummer (dat vindt u in de bevestigingsmail die we u stuurden op het moment dat u klant werd, en op al uw facturen).

 

Volg daarna volgende stappen:

 

  • Ga naar www.mijnessent.be en klik op ‘Nieuw account aanmaken’.
  • Op de registratiepagina vult u enkele gegevens in, waaronder het e-mailadres waarmee u wilt inloggen in Mijn Essent. Klik daarna op ‘Registreer nu’.
  • Kort nadien ontvangt u een activatiemail (afzender: accountregistratie@essent.be). U heeft 48 uur tijd om uw account te activeren.
  • U ontvangt een e-mail met de vraag om binnen de 14 dagen een wachtwoord te kiezen.
  • De volgende mail bevestigt dat uw Mijn Essent-account geactiveerd is. Vanaf dan heeft u met uw wachtwoord en uw e-mailadres 24/7 toegang tot uw online klantenzone.

 

Wacht u te lang en is uw activatielink niet meer geldig? Ga dan terug naar www.mijnessent.be en kies ‘Stuur opnieuw de activatiemail’.

 

Geen mails ontvangen? Check zeker ook uw spamfolder.

 

Welke gegevens heb ik nodig?

 

  • Klantnummer
    U vindt uw klantnummer in onze welkomstcommunicatie, op uw tussentijdse voorschotfacturen en op de jaarlijkse afrekeningsfactuur.
  • Controlecode
    Uw controlecode bestaat uit de laatste 5 cijfers van uw EAN-code voor gas of elektriciteit.
    Bv.: 541000000000012345.

    U vindt uw EAN-code op al uw facturen en op uw gas- of elektriciteitsmeter.

 

Ik krijg een foutmelding, wat moet ik doen?

 

  • Fout e-mailadres
    Krijgt u de melding dat uw e-mailadres niet juist is, kijk dan eerst goed na op fouten en probeer het nog een keer. Geeft u zeker het juiste e-mailadres in? Neem dan contact op met onze klantendienst. We helpen u graag verder.
  • Klantnummer en/of e-mailadres niet gekend
    Krijgt u deze melding, dan is uw energiecontract nog niet actief of hebben wij de gegevens nog niet verwerkt. Neem gerust contact op met onze klantendienst. We helpen u graag verder.
  • Ik ben blijkbaar al geregistreerd
    Krijgt u de melding dat u al geregistreerd bent, dan zijn uw e-mailadres en wachtwoord al gekend in Mijn Essent.

    Weet u niet meer welk wachtwoord u koos? Ga naar www.mijnessent.be en klik op ‘Wachtwoord vergeten?’. Vul het e-mailadres in waarmee u toegang wenst te krijgen tot Mijn Essent en klik op ‘Nieuw wachtwoord kiezen’. Binnen de 30 minuten ontvangt u een e-mail met een link waarmee u een nieuw wachtwoord kan aanmaken.

    Weet u niet meer met welk e-mailadres u toegang had tot Mijn Essent, dan kan u ook geen nieuw wachtwoord aanvragen. Neem in dat geval contact op met onze klantendienst. We helpen u graag verder, zodat u zich opnieuw kan registreren.
Is dit niet het antwoord dat u zocht?

Bekijk eerst even de andere vragen. Misschien vindt u daar meer uitleg.