Hoe kunnen we u helpen?

Wanneer krijg ik het tegoed van mijn afrekeningsfactuur?

Mijn tegoed is nog niet teruggestort

Mijn tegoed is maar gedeeltelijk teruggestort.

 

U krijgt het tegoed rond de vervaldatum van de factuur. We storten het tegoed dan automatisch op het rekeningnummer dat op de afrekeningsfactuur vermeld staat.

 

U vindt de vervaldatum op de eerste pagina van uw factuur.

 

Vervaldatum factuur

 

Mijn tegoed is nog niet teruggestort

 

Als we uw tegoed nog niet terugstortten, weten we niet op welk rekeningnummer we dat moeten doen. Dat komt doordat

 

  • we nog geen rekeningnummer van u hebben;
  • u eerder al met meerdere rekeningnummers betaalde en we niet weten welke de juiste is. Om veiligheidsredenen bepalen wij niet zelf op welke van uw rekeningen wij het tegoed terugstorten.

 

In beide gevallen kunt u via Mijn essent.be het juiste rekeningnummer doorgeven. Binnen de 14 kalenderdagen nadat u het juiste rekeningnummer doorgaf, storten wij het tegoed terug.

 

Mijn tegoed is maar gedeeltelijk teruggestort

 

Wanneer u maar een deel van het tegoed teruggestort krijgt, stond er nog een vervallen factuur open. De administratieve kosten en het openstaande saldo van die factuur houden we dan automatisch van uw tegoed af.

 

Heeft u het openstaande bedrag van die factuur toch al betaald, dan storten we het bedrag dat u te veel betaalde binnen de 14 kalenderdagen automatisch terug. Hou bij het betalen van uw factuur steeds rekening met een verwerkingstijd van maximaal drie werkdagen.

 

 

Opgelet: dit is enkel van toepassing op gebruikers met een jaarlijks gelezen meter waarbij het jaarlijks elektriciteitsverbruik lager is dan 50 MWh en het jaarlijks gasverbruik lager is dan 100 MWh. 

Is dit niet het antwoord dat u zocht?

Bekijk eerst even de andere vragen. Misschien vindt u daar meer uitleg.

Kreeg u nog steeds geen antwoord op uw vraag?

Neem gerust contact op met onze klantendienst. We helpen u graag verder.