Ik heb mijn factuur betaald, maar krijg nu toch een herinneringsbrief met aanmaningskosten.

Wanneer we uw betaling niet voor of op de vervaldatum van de factuur ontvangen, sturen we u toch een herinneringsbrief met aanmaningskosten. Hou er rekening mee dat het tot drie werkdagen kan duren om uw betaling te verwerken. We vragen u dan ook vriendelijk om de aanmaningskosten toch te betalen. Alvast bedankt voor uw begrip!

 

Hoe kunt u dit vermijden?

 

Om dit soort situaties te vermijden, kunt u uw facturen via domiciliëring betalen. U vindt uw domiciliëringsmandaat snel en gemakkelijk via Mijn Essent, stuur dat ondertekend op naar ons en wij brengen de nieuwe betalingswijze in orde.

 

Waarom moet u voor uw aanmaning betalen?

 

Een aanmaningskost is een administratieve kost. Daarom wachten we tot de uiterste vervaldag van uw factuur voor we er één opsturen. Wanneer we na die dag nog geen betaling hebben ontvangen, sturen we u een aanmaning waar u zelf de kosten van draagt.

 

 

Opgelet: dit is enkel van toepassing op gebruikers met een jaarlijks gelezen meter waarbij het jaarlijks elektriciteitsverbruik lager is dan 50 MWh en het jaarlijks gasverbruik lager is dan 100 MWh. 

Is dit niet het antwoord dat u zocht?

Bekijk eerst even de andere vragen. Misschien vindt u daar meer uitleg.

Kreeg u nog steeds geen antwoord op uw vraag?

Neem gerust contact op met onze klantendienst. We helpen u graag verder.