Onze medewerkers blijven flexibel werken

We leggen graag de nodige aandacht op ieders persoonlijke situatie. Zo hebben onze medewerkers vanaf 25 mei de keuze om, in veilige omstandigheden, op kantoor te werken of van thuis uit. Essent neemt alle mogelijke veiligheidsmaatregelen op kantoor, zodat iedereen in een veilige omgeving kan werken.

Actieve klantendienst

Op onze klantendienst verandert er weinig. Net als anders zijn we er voor u via telefoon (02 302 20 00), chat, Facebook of e-mail, van maandag tot vrijdag tussen 8 en 18 uur.

Zit u met vragen over uw energie of energiefactuur?

Wenst u tijdelijk uw voorschotbedrag te wijzigen? Wilt u weten welke maatregelen de verschillende overheden voorzien voor getroffen ondernemers? Onderaan deze pagina vindt u alvast heel wat antwoorden op veelgestelde vragen. We passen deze FAQ regelmatig aan met nieuwe informatie.

Wat kan u ondertussen zelf doen?

Via Mijn Essent regelt u eenvoudig zelf uw energiezaken. U kan er een overzicht van uw facturen vinden of uw betalingswijze aanpassen. Of u kiest bij ‘Mijn facturen’ voor facturen via e-mail. Dat is vandaag de meest snelle manier.

Nieuwe klant?

Wilt u klant worden of als bestaande klant intekenen op een ander product? Het kan gewoon zoals anders, online of telefonisch via 02 302 20 00.

Lees hier onze antwoorden op veelgestelde vragen

We passen deze FAQ regelmatig aan met nieuwe info.
Heb u toch nog vragen? Neem gerust contact met ons op. Onze collega’s helpen u graag verder.

Covid-19

  • Voor een aantal getroffen sectoren voorzien we de mogelijkheid om tijdelijk het voorschotbedrag te verlagen. Neem zeker contact met ons op, dan zoeken we samen naar een gepaste oplossing.

  • Uw distributienetbeheerder is verantwoordelijkheid voor de meteropname. Volgens de aanbevelingen van de overheid zullen meteropnemers voorlopig niet langskomen.

    Om te weten hoe u zelf uw meterstanden kan doorgeven, kijkt u best op de website van uw distributienetbeheerder.
     

    Voor Vlaanderen: Fluvius
    Voor Brussel: Sibelga
    Voor Wallonië: Resa of Ores

    Als we uw meterstanden met vertraging ontvangen van uw distributienetbeheerder, dan zal het ook langer duren voor we uw afrekeningsfactuur kunnen opmaken.

  • De verschillende overheden in ons land hebben steunmaatregelen voor bedrijven uitgewerkt. U vindt meer info op:

  • Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en pixels.

    Wij maken een onderscheid tussen functionele, analytische en marketing cookies. Ben je bekend met cookies en pixels en accepteer je het gebruik ervan? Klik dan op ‘akkoord en sluiten’. Wil je graag meer informatie of je toestemming instellen per soort cookies? Klik dan op ‘voorkeuren beheren’.
    Voorkeuren beheren

    Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en pixels

    Wij maken een onderscheid tussen functionele, analytische en marketing cookies. Ben je bekend met cookies en pixels en accepteer je het gebruik ervan? Klik dan op ‘alles aanvaarden’. Wil je graag meer informatie over cookies? Lees dan hier meer over cookies en pixels.
    Functionele cookies

    De functionele cookies zorgen voor de goede werking van onze website. Deze kan je niet uitschakelen.

    Deze cookies:

    • Zijn nodig voor de technisch correcte werking van de website
    • Slaan de voortgang van je bestelling op, zo voorkomen we dat dezelfde gegevens steeds opnieuw moeten worden ingevuld
    • Verzekeren de stabiliteit van de website
    • Slaan je log-in gegevens op
    • Monitoren de snelheid van de website
    • Zijn vereist om onze serviceproviders correct te verlonen

    Analytische cookies

    De analytische cookies worden gebruikt voor statistische en analytische doeleinden. Deze cookies worden gebruikt om meer te leren over het gedrag van bezoekers van onze website en onze website daar optimaal op af te stemmen.

    Deze cookies:

    • Maken een verbetering van de gebruikservaring mogelijk

    Marketing cookies

    Marketing cookies helpen ons gegevens te gebruiken om op maat gemaakte aanbiedingen te kunnen tonen en om aanbiedingen en diensten op externe websites te tonen.

    Deze cookies:

    • Leveren advertenties die bij je interesses passen
    • Bieden individuele en op maat gemaakte aanbiedingen aan om je de best mogelijke service te kunnen bieden
    • Maken levering van individuele aanbiedingen en diensten mogelijk, indien je reeds een van onze klanten bent gebeurt dit door de gegevens van je browsergeschiedenis te koppelen aan je klantgegevens
    • Maken uitwisseling van gegevens met bedrijven in de e.on groep mogelijk
    • Maken het mogelijk, om indien nodig rechtstreeks verbinding te maken met je sociale media-account
    • Maken het je mogelijk websites te delen op sociale media
    • Maken het je mogelijk opmerkingen te plaatsen