Onze medewerkers blijven flexibel werken

We leggen graag de nodige aandacht op ieders persoonlijke situatie. Zo hebben onze medewerkers vanaf 25 mei de keuze om, in veilige omstandigheden, op kantoor te werken of van thuis uit. Essent neemt alle mogelijke veiligheidsmaatregelen op kantoor, zodat iedereen in een veilige omgeving kan werken.

Actieve klantendienst

Op onze klantendienst verandert er weinig. Net als anders zijn we er voor u via telefoon (02 302 20 00), chat, Facebook of e-mail, van maandag tot vrijdag tussen 8 en 18 uur.

Zit u met vragen over uw energie of energiefactuur?

Wenst u tijdelijk uw voorschotbedrag te wijzigen? Wilt u weten welke maatregelen de verschillende overheden voorzien voor getroffen ondernemers? Onderaan deze pagina vindt u alvast heel wat antwoorden op veelgestelde vragen. We passen deze FAQ regelmatig aan met nieuwe informatie.

Wat kan u ondertussen zelf doen?

Via Mijn Essent regelt u eenvoudig zelf uw energiezaken. U kan er een overzicht van uw facturen vinden of uw betalingswijze aanpassen. Of u kiest bij ‘Mijn facturen’ voor facturen via e-mail. Dat is vandaag de meest snelle manier.

Nieuwe klant?

Wilt u klant worden of als bestaande klant intekenen op een ander product? Het kan gewoon zoals anders, online of telefonisch via 02 302 20 00.

Lees hier onze antwoorden op veelgestelde vragen

We passen deze FAQ regelmatig aan met nieuwe info.
Heb u toch nog vragen? Neem gerust contact met ons op. Onze collega’s helpen u graag verder.

Covid-19

  • Voor een aantal getroffen sectoren voorzien we de mogelijkheid om tijdelijk het voorschotbedrag te verlagen. Neem zeker contact met ons op, dan zoeken we samen naar een gepaste oplossing.

  • Uw distributienetbeheerder is verantwoordelijkheid voor de meteropname. Volgens de aanbevelingen van de overheid zullen meteropnemers voorlopig niet langskomen.

    Om te weten hoe u zelf uw meterstanden kan doorgeven, kijkt u best op de website van uw distributienetbeheerder.
     

    Voor Vlaanderen: Fluvius
    Voor Brussel: Sibelga
    Voor Wallonië: Resa of Ores

    Als we uw meterstanden met vertraging ontvangen van uw distributienetbeheerder, dan zal het ook langer duren voor we uw afrekeningsfactuur kunnen opmaken.

  • De verschillende overheden in ons land hebben steunmaatregelen voor bedrijven uitgewerkt. U vindt meer info op: