Social marketing & content manager

Functieomschrijving

Als Social marketing & content manager ben je verantwoordelijk voor drie domeinen binnen het marketingteam, namelijk content, social strategy en online conversation & webcare. In deze functie rapporteer je aan de marketing manager.

Concreet bestaat je takenpakket uit volgende zaken:

Content (40%)

  • Je bent samen met de Brand & Communication manager verantwoordelijk voor de uitrol van de overall content-strategie.
  • Je behoudt het overzicht over alle online content (sociale media, blogs, …) en bent eindverantwoordelijke voor de productie van de sociale media content.
  • Je stuurt het externe agentschap aan bij de content-creatie.
  • Je beheert het sociale content budget.

Social strategy (30%)

  • Je bepaalt het sociale mediaplan.
  • Je werkt de uitgetekende sociale media strategie voor de verschillende sociale mediakanalen verder uit en zorgt voor de realisatie ervan.
  • Je aligneert en integreert je sociale kanalen met het marketing-communicatieplan.
  • Je analyseert de impact van online en sociale acties en je rapporteert over de effectiviteit van deze acties om de resultaten te maximaliseren.
  • Je monitort andere spelers in het energielandschap en doet aan benchmarking en concurrentieanalyses.
  • Je blijft op de hoogte van sociale en online trends door relevante informatiebronnen te raadplegen. Je fungeert als aanspreekpunt en expert binnen essent over sociale media, community en conversation management en je hebt een diepgaande kennis en helikopterview betreffende alle sociale media-activiteiten, zowel intern als extern.
  • Je zet de richtlijnen uit wat betreft het gebruik van sociale media en coacht de hele organisatie met het oog op goed gebruik ervan.
  • Je werkt nauw samen met uiteenlopende afdelingen binnen de organisatie zoals bijvoorbeeld: retentie, PR & Corporate Communicatie, HR, ...

Online conversation & webcare (30%)

  • Je staat dagelijks in contact met en stuurt het ‘social community’ & het webcare team functioneel aan. Hiërarchisch rapporteert dit team aan de Customer Service Teamcoach. Je focust continu op de kwaliteit en zorgt ervoor dat de afgesproken Service Level Agreements worden behaald.
  • Je beheert de Frequently Asked Questions (FAQ) en zorgt ervoor dat de content altijd up to date wordt gehouden op onze website rekening houdend met de calldrivers/Voice of the customer (VOC).
  • Je maakt gebruik van ‘social listening tools’ (Google Analytics, Engagor, …) om klanteninzichten te genereren. Op basis van de resultaten geef je sturing om de ‘social presence’ te verbeteren.

Wat heeft essent jou te bieden?

  • een dynamisch en ambitieus bedrijf in een sector die continu evolueert;
  • een sterk team waar zelfstandig werken, zelfontplooiing en initiatief nemen belangrijke waarden zijn;
  • een interessant loonpakket en een uitdagende werkomgeving;
  • Glijdende werkuren en 33 vakantiedagen die ervoor zorgen dat je werk en privé goed kan combineren;
  • een individueel opleidingsbudget zodat je zowel inhoudelijk als persoonlijk nog verder kan groeien;
  • een enthousiast feestcomité dat regelmatig activiteiten organiseert voor alle essent medewerkers;

Wat heb jij essent te bieden?

  • Je beschikt minimaal over een bachelor diploma of bent gelijkwaardig door ervaring;
  • Je hebt minstens 5 jaar ervaring in een gelijkaardige functie;
  • Je bent een ‘digital native’ en hebt ervaring in een digitale en/of marketingfunctie bij een adverteerder of agency;
  • Je hebt diepgaande passie, kennis van en inzicht in sociale media en hun respectieve deelnemers. Je bent helemaal mee en je doet helemaal mee met de nieuwste online trends;
  • Je hebt goede kennis van en inzicht in sociale media monitoring tools en rapportage-oplossingen,
  • Je hebt sterke project management en organisatorische vaardigheden,
  • Je bent tweetalig: kennis van Nederlands én Frans is een must;
  • Je kan zowel op tactisch als op strategisch niveau werken;
  • Je draagt klantgerichtheid hoog in het vaandel en laat een sterke klantenfocus doorwegen in alles wat je doet;
  • Je beschikt over een goede portie emotionele intelligentie die je in staat stelt om met mensen vanuit verschillende afdelingen samen te werken;
  • Je hebt goede communicatievaardigheden en kunt informatie en ideeën helder verwoorden én uitschrijven;
  • Je roept vertrouwen op en je kunt functioneel leiding geven. Het coachen en sturen van anderen is jou niet vreemd;

Interesse?

Solliciteer online vóór 1 december.

Is deze job je op het lijf geschreven?

Bekijk het overzicht van de vacatures