Hoe kunnen we je helpen?

Ik ben een nieuwe klant bij essent.be, wanneer start mijn contract?

Welkom bij essent.be! De concrete startdag van je energiecontract vind je terug in onze welkomstmail die je ontvangt op het moment dat je intekent op een van onze producten. Drie dagen voor je contract begint, sturen we je opnieuw een e-mail ter bevestiging.

 

Wanneer je intekent, houd je best rekening met een minimum van 30 dagen voor we kunnen beginnen te leveren. Zo hebben we voldoende tijd om jouw contract in orde te brengen.
 

Waarom moet ik op 30 dagen bufferperiode rekenen?

Bij het opmaken van je nieuwe energiecontract gaf je alvast een ideale startdatum mee. We gaan eerst na bij je distributienetbeheerder of we die dag effectief kunnen beginnen te leveren. De distributienetbeheerder geeft ons dan de concrete datum door waarop je effectief onze klant wordt.

 

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst van onze welkomstmail je energiecontract nog te herroepen, kosteloos en zonder opgave van redenen. 

 

 

Is dit niet het antwoord dat je zocht?

Bekijk eerst even de andere vragen. Misschien vind je daar meer uitleg.

Kreeg je nog steeds geen antwoord op je vraag?

Neem gerust contact op met onze klantendienst. We helpen je graag verder.