Welke facturen krijg ik van Essent?

Wanneer je klant bent bij ons, ontvang je regelmatig facturen die je zowel per overschrijving als via domiciliëring kan betalen. Deze facturen kan je van ons verwachten.

 

Tussentijdse facturen

 

Maandelijks, tweemaandelijks of driemaandelijks krijg je van ons een voorschotfactuur. Daarop staat een vast voorschotbedrag dat we berekenen aan de hand van de verbruiksgeschiedenis van je woonst. Je kan dat voorschotbedrag zelf tot drie keer per jaar aanpassen via Mijn Essent. Jaarlijks herberekenen we je voorschotbedrag aan de hand van je verbruik van het voorbije jaar.

 

Afrekeningsfactuur

 

Jaarlijks sturen we je een afrekeningsfactuur op die we berekenen op basis van je verbruik dat voorbije jaar. Dat verbruik berekenen we aan de hand van je verbruiksgegevens die je distributienetbeheerder aan ons doorgeeft. Wanneer je doorheen het jaar meer betaalde in je voorschotfacturen dan je effectief verbruikte, krijg je geld terug van ons. Wanneer je minder betaalde, pas je dat bedrag bij.

 

Slotfactuur

 

Wanneer je jouw contract bij ons stopzet, of je verhuist, dan krijg je een slotfactuur. In deze factuur berekenen we je verbruik van de laatste afrekeningsfactuur tot het moment waarop je het contract stopt in je woonst. Die berekening maken we op basis van de verbruiksgegevens die je distributienetbeheerder aan ons doorgeeft.

Is dit niet het antwoord dat je zocht?

Bekijk eerst even de andere vragen. Misschien vind je daar meer uitleg.