Hoe kunnen we je helpen?

Wat is een voorschotfactuur?

Je tussentijdse factuur of voorschotfactuur is een periodieke rekening met een voorschotbedrag. Dat bedrag berekenen we op basis van je eerdere verbruik op je aansluitingsadres. Als we geen zicht hebben op je eerdere verbruik, doordat je net verhuisd bent of recent overgestapt bent van een andere leverancier, dan baseren we ons op standaardwaarden.

 

Wanneer krijg ik mijn voorschotfactuur?

 

Afhankelijk van je voorkeur krijg je maandelijks, tweemaandelijks of driemaandelijks een voorschotfactuur toegestuurd. Die frequentie kan je kiezen wanneer je klant wordt bij ons. Wil je die frequentie aanpassen, dan kan dat via onze online tool Mijn essent.be.

 

Hoe ziet mijn voorschotfactuur eruit?

 

Voorschotfactuur

 

  1. Dit zijn onze contactgegevens. Wanneer je een vraag hebt kan je ons via deze gegevens bereiken.
  2. Dit is je distibutienetbeheerder. Is er een storing aan het netwerk in je buurt, dan moet je die contacteren.
  3. Dit zijn jouw klantnummer en factuurnummer.
  4. Dit zijn de details over het adres waarop we geleverd hebben.
  5. Dit is de berekening van hoe we bij jouw voorschotbedrag komen.
  6. Dit is jouw EAN-code.
  7. Dit is de leveringsperiode waarop de factuur van toepassing is.
  8. Dit is het totaalbedrag dat je moet betalen.
  9. Dit is de vervaldatum van je factuur.

 

Nog vragen? We leggen het je graag verder uit in deze video.

Is dit niet het antwoord dat je zocht?

Bekijk eerst even de andere vragen. Misschien vind je daar meer uitleg.

Kreeg je nog steeds geen antwoord op je vraag?

Neem gerust contact op met onze klantendienst. We helpen je graag verder.