Ik ben overgestapt, maar heb toch nog een voorschotfactuur van essent.be gekregen. Hoe komt dit?

Je contract bij essent.be wordt pas definitief afgesloten wanneer je een slotfactuur betaald hebt. Die slotfactuur maken we op op basis van de meterstanden die je distributienetbeheerder doorgeeft. Het kan tot 15 werkdagen na het ontvangen van die meterstanden door ons duren voor je jouw slotfactuur ontvangt.

 

Wat als ik intussen ook al een factuur van mijn nieuwe leverancier ontvangen heb?

 

Het kan gebeuren dat je nieuwe energieleverancier je in de overgangsperiode van je vorige contract naar je nieuwe contract al een tussentijdse factuur opstuurt. Wanneer je kijkt naar de verbruiksperiode die op die factuur vermeld staat en de verbruiksperiode die op de factuur van ons staat, zal je merken dat de verbruiksperiode verschilt.

Is dit niet het antwoord dat je zocht?

Bekijk eerst even de andere vragen. Misschien vind je daar meer uitleg.

Kreeg je nog steeds geen antwoord op je vraag?

Neem gerust contact op met onze klantendienst. We helpen je graag verder.