Hoe registreer ik me voor Mijn Essent en hoe maak ik een account aan?

Voor het aanmaken van je Mijn Essent-account houd je best de volgende zaken bij de hand:

 

  • De EAN-code van je energieaansluiting (die dient als controlecode).
  • Je klantnummer (dat vind je in de bevestigingsmail die we je stuurden op het moment dat je klant werd, en op al je facturen).

 

Volg daarna volgende stappen:

 

  • Ga naar www.mijnessent.be en klik op ‘Nieuw account aanmaken’.
  • Op de registratiepagina vul je enkele gegevens in, waaronder het e-mailadres waarmee je wilt inloggen in Mijn Essent. Klik daarna op ‘Registreer nu’.
  • Kort nadien ontvang je een activatiemail (afzender: accountregistratie@essent.be). Je hebt 48 uur tijd om je account te activeren.
  • Je ontvangt een e-mail met de vraag om binnen de 14 dagen een wachtwoord te kiezen.
  • De volgende mail bevestigt dat je Mijn Essent-account geactiveerd is. Vanaf dan heb je met je wachtwoord en je e-mailadres 24/7 toegang tot je online klantenzone.

 

Wacht je te lang en is je activatielink niet meer geldig? Ga dan terug naar www.mijnessent.be en kies ‘Stuur opnieuw de activatiemail’.

 

Geen mails ontvangen? Check zeker ook je spamfolder.

 

Welke gegevens heb ik nodig?

 

  • Klantnummer
    Je vindt je klantnummer in onze welkomstcommunicatie, op je tussentijdse voorschotfacturen en op de jaarlijkse afrekeningsfactuur.
  • Controlecode
    Je controlecode bestaat uit de laatste 5 cijfers van je EAN-code voor gas of elektriciteit.
    Bv.: 541000000000012345.

    Je vindt je EAN-code op al je facturen en op je gas- of elektriciteitsmeter.

 

Ik krijg een foutmelding, wat moet ik doen?

 

  • Fout e-mailadres
    Krijg je de melding dat je e-mailadres niet juist is, kijk dan eerst goed na op fouten en probeer het nog een keer. Geef je zeker het juiste e-mailadres in? Neem dan contact op met onze klantendienst. We helpen je graag verder.
  • Klantnummer en/of e-mailadres niet gekend
    Krijg je deze melding, dan is je energiecontract nog niet actief of hebben wij de gegevens nog niet verwerkt. Neem gerust contact op met onze klantendienst. We helpen je graag verder.
  • Ik ben blijkbaar al geregistreerd
    Krijg je de melding dat je al geregistreerd bent, dan zijn je e-mailadres en wachtwoord al gekend in Mijn Essent.

    Weet je niet meer welk wachtwoord je koos? Ga naar www.mijnessent.be en klik op ‘Wachtwoord vergeten?’. Vul het e-mailadres in waarmee je toegang wenst te krijgen tot Mijn Essent en klik op ‘Nieuw wachtwoord kiezen’. Binnen de 30 minuten ontvang je een e-mail met een link waarmee je een nieuw wachtwoord kan aanmaken.

    Weet je niet meer met welk e-mailadres je toegang had tot Mijn Essent, dan kan je ook geen nieuw wachtwoord aanvragen. Neem in dat geval contact op met onze klantendienst. We helpen je graag verder, zodat je je opnieuw kan registreren.
Is dit niet het antwoord dat je zocht?

Bekijk eerst even de andere vragen. Misschien vind je daar meer uitleg.