Waar kan ik terecht met mijn vraag of klacht?

Heb je een vraag, een klacht of hulp nodig? Neem dan zeker contact met ons op.

Dat kan online via het contactformulier of telefonisch op het nummer 02 302 20 00 van maandag tot vrijdag tussen 8 en 18 uur (uitgezonderd feestdagen).

Als je aangeeft dat je een klacht wilt indienen, dan kom je bij een gespecialiseerd team terecht dat zich met jouw probleem zal bezighouden.

 

Vinden we samen geen oplossing? In dat geval kan je contact opnemen met de federale Ombudsdienst voor Energie. Die dienst beantwoordt vragen over de elektriciteits- en aardgasmarkt en behandelt geschillen tussen energieleveranciers en consumenten. Je kan pas bij de Ombudsdienst terecht nadat je eerst met ons een oplossing hebt gezocht voor je probleem.

 

Ombudsdienst voor Energie:
Koning Albert II-Laan 8 bus 6
1000 Brussel
E-mail: klacht@ombudsmanenergie.be
Tel: 02 211 10 60
Fax: 02 211 10 69
Website: www.ombudsmanenergie.be

 

Wil je een schadevergoeding indienen?

 

Onder bepaalde voorwaarden en afhankelijk van de situatie kan je bij je distributienetbeheerder of bij ons als energieleverancier een aanvraag indienen voor een schadevergoeding. Meer details over de voorwaarden en hoe je de aanvraag invult, vind je via de hyperlinks hieronder.

 

Neem je elektriciteit en/of aardgas af in Vlaanderen? Vraag dan online een vergoeding aan bij netbeheerder fluvius.

 

Neem je elektriciteit en/of aardgas af in Brussel? Vul dan dit formulier in en stuur het, afhankelijk van de situatie, naar netbeheerder Sibelga of naar ons.

 

Neem je elektriciteit en/of aardgas af in het Waalse Gewest? Vul dan dit formulier in voor gas of dit formulier voor elektriciteit.

Is dit niet het antwoord dat je zocht?

Bekijk eerst even de andere vragen. Misschien vind je daar meer uitleg.