1

Hoe wordt je voorschotfactuur berekend?

Als je niet vooraf betaalt, dan krijg je van ons regelmatig voorschotfacturen toegestuurd. Weet je hoe we je voorschotbedrag bepalen? En waaruit je tussentijdse factuur nog bestaat? Ontdek het in het filmpje hiernaast.

2

Welke factoren beïnvloeden je jaarafrekening?

De periode waarover je afrekeningsfactuur loopt, veranderingen in je energieverbruik, kosten van derden … Er zijn heel wat factoren die invloed hebben op je jaarafrekening. Meer uitleg in het filmpje.

3

Hoe wordt je afrekeningsfactuur berekend?

Het totaalbedrag van je afrekeningsfactuur is de som van je verbruik, plus distributienettarieven, taksen en heffingen. Daarvan trekken we je betaalde voorschotten af. Zo komen we tot het saldo dat je vindt op je factuur.

Vermijd verrassingen op je afrekeningsfactuur

 

 

Kies zelf je voorschotbedrag

 

 

Een keer per jaar berekenen wij jouw ideale voorschotbedrag. Hoe we dat doen, ontdek je hier.

 

Vaak is het slim om zelf je voorschotbedrag te bepalen. Vooral op een moment dat je meer of minder gaat verbruiken. Door een veranderde gezinssituatie bijvoorbeeld of omdat je zonnepanelen of een nieuwe ketel liet installeren.

 

Je voorschotbedrag aanpassen doe je eenvoudig online in Mijn Essent onder ‘Mijn facturen’.

 

 

Kies voor correct en duurzaam

 

 

Betalen via domiciliëring, dat is superhandig. Dan hoef jij er zelf niet meer aan te denken want rond de vervaldag nemen wij contact op met jouw bank. Je facturen worden steeds correct en altijd op tijd betaald. Toch liever via overschrijving? Kies dan voor digitale facturen. Zo verkleinen we samen de papierberg.

 

Pas zelf je betalingswijze aan via Mijn Essent of bel ons op het nummer 02 302 20 00.

Naar Mijn Essent

Heb je nog geen Mijn Essent-account?

Veelgestelde vragen

Facturatiegegevens aanpassen

  • Je kan je betalingswijze altijd aanpassen via onze online tool Mijn Essent. Heb je jouw betalingswijze aangepast naar een domiciliëring? Dan kan je via Mijn Essent nagaan of je volgende factuur via domiciliëring betaald zal worden.

     

    1. Log in op Mijn Essent.

     

    2. Ga vanop het dashboard naar het menu. Daar selecteer je 'Mijn facturen'.

     

    Mijn_Essent_mijn_facturen_overzicht_NL.jpg

     

    3. Selecteer in de tab 'Mijn facturen' naast 'betalingsmethode' de knop 'Wijzigen'.

     

    Mijn_Essent_betalingswijze_aanpassen_NL.jpg

     

     

    4. Selecteer de betalingsmethode die je het liefste gebruikt.

  • Wanneer je een tweevoudige elektriciteitsmeter hebt, kom je in aanmerking voor het nachttarief. Dan krijg je, afhankelijk van je woonplaats, om 21 of 22 uur 's avonds een ander, lager tarief aangerekend voor je elektriciteitsverbruik. Het nachttarief loopt, afhankelijk van je woonplaats, af om 6 of 7 uur 's ochtends. 

     

    Ik wil nachttarief krijgen, kan dat zomaar?

  • Wanneer je klant bent bij ons, ontvang je regelmatig facturen die je zowel per overschrijving als via domiciliëring kan betalen. Deze facturen kan je van ons verwachten.

     

    Tussentijdse facturen

     

    Maandelijks, tweemaandelijks of driemaandelijks krijg je van ons een voorschotfactuur. Daarop staat een vast voorschotbedrag dat we berekenen aan de hand van de verbruiksgeschiedenis van je woonst. Je kan dat voorschotbedrag zelf tot drie keer per jaar aanpassen via Mijn Essent. Jaarlijks herberekenen we je voorschotbedrag aan de hand van je verbruik van het voorbije jaar.

     

    Afrekeningsfactuur

     

    Jaarlijks sturen we je een afrekeningsfactuur op die we berekenen op basis van je verbruik dat voorbije jaar. Dat verbruik berekenen we aan de hand van je verbruiksgegevens die je distributienetbeheerder aan ons doorgeeft. Wanneer je doorheen het jaar meer betaalde in je voorschotfacturen dan je effectief verbruikte, krijg je geld terug van ons. Wanneer je minder betaalde, pas je dat bedrag bij.

     

    Slotfactuur

     

    Wanneer je jouw contract bij ons stopzet, of je verhuist, dan krijg je een slotfactuur. In deze factuur berekenen we je verbruik van de laatste afrekeningsfactuur tot het moment waarop je het contract stopt in je woonst. Die berekening maken we op basis van de verbruiksgegevens die je distributienetbeheerder aan ons doorgeeft.

  • Je kan het tijdstip waarop je jouw facturen ontvangt laten aanpassen door onze klantendienst. In de tabel hieronder zie je de mogelijke factuur- en vervaldata waaruit je kan kiezen. Neem telefonisch contact op via 02 302 20 00, of via ons online contactformulier.

     

    Factuurdatum Vervaldatum
    1e 18e
    8e 25e
    15e ±2e

  • Wil je van ons je facturen via e-mail krijgen? Of liever met de post? Dat kies je gewoon zelf eenvoudig online in Mijn Essent.

     

    Hoe doe ik dat?

     

    1. Log in op www.mijnessent.be.
    Heb je nog geen Mijn Essent-account? Lees dan eerst dit.

     

    Mijn Essent inloggen

    2. Kies ‘Mijn facturen’, dan ‘Betalingswijze’ en klik op ‘Wijzigen’.

     

    Mijn Essent communicatievoorkeuren

    3. Maak je keuze bij ‘Verstuur mijn facturen’:

    • Via e-mail
    • OF
    • Per post

     

    4. ‘Opslaan’ en je bent klaar.

     

    Lees hier hoe je je communicatievoorkeuren aangeeft voor algemene info.

  • Mijn voorschotfactuur

  • Nee, je kan bij het intekenen op een contract, of via onze online tool Mijn Essent, de frequentie van de voorschotfacturen kiezen. Je krijgt je factuur ofwel maandelijks, tweemaandelijks, of driemaandelijks.

     

    Wanneer je onze Vooraf-formule gebruikt, ontvang je jaarlijks één voorschotfactuur. In dit geval kan je die frequentie niet aanpassen.

  • Je kan je voorschotbedrag gemakkelijk aanpassen via onze online tool Mijn Essent. Let er wel op dat we jouw voorschotbedrag jaarlijks berekenen op basis van je verbruik, zodat je op je afrekeningsfactuur niet voor verrassingen komt te staan. Als je een te laag voorschotbedrag betaalt, moet je bijbetalen op je afrekeningsfactuur.

     

    1. Log in op Mijn Essent.

     

    Mijn Essent inloggen

     

    2. Ga vanop het dashboard naar het menu. Daar selecteer je 'Mijn facturen'.

     

    Mijn Essent mijn facturen

     

    3. Selecteer in de tab 'Mijn facturen' naast 'Voorschotbedrag aanpassen' de knop 'Wijzigen'.

     

     

    4. Voer het voorschotbedrag in dat je wil betalen.

     

    Mijn Essent voorschotbedrag aanpassen

     

    Ik heb ingetekend op Vooraf en ga tijdelijk minder verbruiken

     

    Wanneer je intekent op Variabel Groen Vooraf betaal je een voorschotbedrag voor 12 maanden. Dat bedrag is gebaseerd op een gemiddeld verbruik voor nieuwe klanten, of het gemiddelde verbruik van de voorbije drie jaar op het aansluitingspunt van een bestaande klant. Je kan je voorschotbedrag niet aanpassen. Het verschil tussen het geschatte bedrag en je werkelijke verbruik wordt bij de volgende afrekeningsfactuur verrekend.

     

     

     

  • Je contract bij Essent wordt pas definitief afgesloten wanneer je een slotfactuur betaald hebt. Die slotfactuur maken we op op basis van de meterstanden die je distributienetbeheerder doorgeeft. Het kan tot 15 werkdagen na het ontvangen van die meterstanden door ons duren voor je jouw slotfactuur ontvangt.

     

    Wat als ik intussen ook al een factuur van mijn nieuwe leverancier ontvangen heb?

     

    Het kan gebeuren dat je nieuwe energieleverancier je in de overgangsperiode van je vorige contract naar je nieuwe contract al een tussentijdse factuur opstuurt. Wanneer je kijkt naar de verbruiksperiode die op die factuur vermeld staat en de verbruiksperiode die op de factuur van ons staat, zal je merken dat de verbruiksperiode verschilt.

  • Je kan het te betalen saldo van je facturen raadplegen via het dashboard van onze online tool Mijn Essent.

     

    1. Log in op Mijn Essent

     

    Mijn Essent inloggen

     

    2. Ga vanop het dashboard naar het menu. Daar selecteer je 'Mijn facturen'. Hier vind je een overzicht van het te betalen saldo van je facturen.

     

    Mijn Essent facturen overzicht

     

  • Het totaalbedrag van je afrekeningsfactuur is de som van je werkelijke verbruik, plus distributienettarieven, taksen en heffingen. Daarvan trekken we alle voorschotten af die je doorheen het jaar betaalde. Zo komen we tot het saldo dat je vindt op je afrekeningsfactuur.

     

    Als je doorheen het jaar een te laag voorschotbedrag betaalt, dan zal je het verschil moeten bijbetalen op je afrekeningsfactuur. Met een te hoog voorschotbedrag betaal je doorheen het jaar eigenlijk te veel.

     

    Een keer per jaar passen wij automatisch voor jou je voorschotbedrag aan. Op basis van je afrekeningsfactuur herberekenen we jouw voorschot voor het komende jaar. Zo zorgen we ervoor dat jouw voorschotbedrag aansluit bij jouw verbruik en dat je op je volgende afrekeningsfactuur niet voor verrassingen komt te staan.

     

    Als je weet dat je in de loop van het jaar meer of minder gaat verbruiken, dan is het slim om zelf je voorschotbedrag aan te passen. Dat doe je eenvoudig online in Mijn Essent.

     

    Ik kreeg geld terug op mijn jaarafrekening, maar toch werd mijn voorschotbedrag verhoogd. Waarom?

     

    Dat kan gebeuren wanneer jouw afrekening geen volledig jaar behelst.

     

    Je tussentijdse voorschotbedrag wordt berekend op basis van je gemiddelde jaarverbruik (eventueel ingeschat door je distributienetbeheerder). Daardoor betaal je tijdens de zomermaanden gemiddeld te veel voorschot omdat je minder verbruikt dan tijdens de winter (en omgekeerd).

     

    Een afrekening voor een volledig jaar trekt het verschil tussen zomer en winter gelijk. Maar als je een afrekeningsfactuur krijgt die enkel van toepassing is op zomermaanden, dan waren je betaalde voorschotten te hoog vergeleken met je werkelijke verbruik in die periode. Je krijgt dan geld terug.

     

    Zoals elk jaar herberekenen wij na je afrekeningsfactuur jouw voorschot voor het komende jaar, zodat je bij je volgende afrekeningsfactuur niet onverwacht veel moet bijbetalen. We baseren ons daarvoor op je gemiddelde jaarverbruik en dat ligt hoger dan je verbruik tijdens de zomermaanden.

  • Je tussentijdse factuur of voorschotfactuur is een periodieke rekening met een voorschotbedrag. Dat bedrag berekenen we op basis van je eerdere verbruik op je aansluitingsadres. Als we geen zicht hebben op je eerdere verbruik, doordat je net verhuisd bent of recent overgestapt bent van een andere leverancier, dan baseren we ons op standaardwaarden.

     

    Wanneer krijg ik mijn voorschotfactuur?

     

    Afhankelijk van je voorkeur krijg je maandelijks, tweemaandelijks of driemaandelijks een voorschotfactuur toegestuurd. Die frequentie kan je kiezen wanneer je klant wordt bij ons. Wil je die frequentie aanpassen, dan kan dat via onze online tool Mijn Essent.

     

    Hoe ziet mijn voorschotfactuur eruit?

     

    Voorschotfactuur

     

    1. Dit zijn onze contactgegevens. Wanneer je een vraag hebt kan je ons via deze gegevens bereiken.
    2. Dit is je distibutienetbeheerder. Is er een storing aan het netwerk in je buurt, dan moet je die contacteren.
    3. Dit zijn jouw klantnummer en factuurnummer.
    4. Dit zijn de details over het adres waarop we geleverd hebben.
    5. Dit is de berekening van hoe we bij jouw voorschotbedrag komen.
    6. Dit is jouw EAN-code.
    7. Dit is de leveringsperiode waarop de factuur van toepassing is.
    8. Dit is het totaalbedrag dat je moet betalen.
    9. Dit is de vervaldatum van je factuur.

     

    Nog vragen? We leggen het je graag verder uit in deze video.

  • We berekenen je voorschotfactuur op basis van het eerdere verbruik op je aansluitingsadres. Als we geen zicht hebben op je eerdere verbruik, omdat je net verhuisd bent of recent overgestapt van een andere leverancier, dan baseren we ons op het verbruik van een gemiddeld gezin.

    Meer informatie over het standaard verbruik vind je op de website van de VREG (Vlaanderen) of CWaPE (Wallonië). Die waarden vermenigvuldigen we dan met je tarief, de distributie- en transportkosten en de taksen en heffingen. Het totale bedrag delen we door de frequentie (maandelijks, tweemaandelijks, driemaandelijks) waarop je gefactureerd wordt. Je kan het voorschotbedrag zelf eenvoudig aanpassen via onze online tool Mijn Essent.

  • Staan er op je voorschotfactuur enkele termen die je niet helemaal begrijpt?
    We leggen je graag alles uit.

     

    Jouw tussentijdse factuur toegelicht.

  • Afrekeningsfactuur

  • Een keer per jaar wordt je gevraagd door je distributienetbeheerder (DNB) om je meterstanden online door te geven of ze bij je thuis te laten opnemen. Heb je een digitale meter? Dan gebeurt de meteropname automatisch en hoef je er zelf niets voor te doen.

     

    Het moment van de meteropname wordt bepaald door de DNB. Het valt elk jaar in dezelfde periode.

     

    De DNB stuurt jouw meterstanden door naar ons zodat wij het totaalbedrag van je afrekeningsfactuur kunnen berekenen. Zonder correcte meterstanden zal de DNB een schatting maken van je verbruik. In dat geval baseren wij ons voor je afrekeningsfactuur op die schatting.

     

    Ten laatste 6 weken nadat we jouw meterstanden van de DNB ontvangen, krijg jij van ons je afrekeningsfactuur.

  • Een keer per jaar wordt je gevraagd door je distributienetbeheerder om je meterstanden online door te geven of ze bij je thuis te laten opnemen. Heb je een digitale meter? Dan gebeurt de meteropname automatisch en hoef je er zelf niets voor te doen.

     

    Het moment van de meteropname wordt bepaald door je distributienetbeheerder. Het valt elk jaar in dezelfde periode.

     

    Meer info hierover vind je op de website van je distributienetbeheerder.

     

    Wie neemt mijn meterstanden op als ik verhuis?

     

    Wanneer je verhuist, geef jij ons via het energieovernamedocument jouw meterstanden door. Die hebben we nodig om je werkelijke verbruik te kennen. Op basis daarvan maken wij een slotfactuur op voor je oude adres.

  • Staan er op je afrekeningsfactuur enkele termen die je niet helemaal begrijpt?
    We leggen je graag alles uit.

     

    Jouw afrekeningsfactuur toegelicht.

  • Ik verhuis

     

    Wanneer je verhuist, vragen we je het energieovernamedocument in te vullen. Daarop moet je de laatste meterstanden vermelden voor je verhuis.

    Krijgen we geen meterstanden van je door, dan baseren we die factuur op het verbruik dat door je distributienetbeheerder ingeschat wordt.

     

    Ik stap over naar een andere leverancier

     

    Wanneer je overstapt naar een andere energieleverancier, dan vraagt je distributienetbeheerder je om jouw meterstanden door te geven. Op basis van die meterstanden berekenen wij je exacte verbruik en maken we een slotfactuur op. Die factuur krijg je ten laatste 45 kalenderdagen nadat je jouw meterstanden doorgaf.

     

    Krijgen we geen meterstanden van je door, dan baseren we die factuur op het verbruik dat door je distributienetbeheerder ingeschat wordt.

  • Je korting kan op twee manieren berekend worden: met een kortingspercentage of met een pro rata korting.

     

    Ik heb een kortingspercentage

     

    In dit geval berekenen we je korting percentueel op de energieprijs per kWh. Je krijgt je korting in dit geval op je afrekeningsfactuur, niet op de tussentijdse facturen. Je krijgt deze korting tot de kortingsperiode afloopt.

     

    Ik heb een kortingsbedrag

     

    Wanneer je een kortingsbedrag hebt, wordt dat bedrag pro rata verrekend. Dat betekent dat het volledige bedrag van de korting overeenkomt met de looptijd van de korting. Die korting verrekenen we steeds op je afrekeningsfactu(u)r(en).

     

    Bijvoorbeeld: je jaarlijkse afrekeningsfactuur wordt verstuurd op 1 mei van dat jaar. Op die afrekeningsfactuur wordt er een korting toegekend van € 8 incl. btw (= 4/12e van € 24). Het resterende bedrag van € 16 (= 8/12e van € 24) zal dan worden verrekend op je volgende afrekeningsfactu(u)r(en).

     

    Let op: als je vroeger overstapt naar een andere leverancier dan de looptijd van de korting, krijg je korting die respectievelijk overeenkomt met de periode waarin je klant was. Dan krijg je dus niet het volledige kortingsbedrag dat voor de volledige kortingsperiode uitgerekend wordt.

     

    Bijvoorbeeld: je wordt elders klant op 1 juli van het jaar waarin de korting geldt. Je krijgt dan op je afrekeningsfactuur een korting van € 12 incl. btw (= 6/12e van € 24).

  • Op je afrekeningsfactuur staat een eindafrekening van je jaarlijkse energieverbruik. Die berekening baseren we op de meterstanden die we elk jaar ontvangen van je distributienetbeheerder. Als je meterstanden niet of niet correct opgenomen zijn, dan geeft de distributienetbeheerder ons een schatting door van jouw energieverbruik.

     

    Het totaalbedrag van je afrekeningsfactuur is de som van je verbruik, plus distributienettarieven, taksen en heffingen. Daarvan trekken we je betaalde voorschotten af. Zo komen we tot het saldo dat je vindt op je factuur.

     

    Hoe dat saldo precies berekend wordt, ontdek je in bovenstaande video.

     

    Als je doorheen het jaar een te laag voorschotbedrag betaalt, dan zal je het verschil moeten bijbetalen op je afrekeningsfactuur. Betaalde je doorheen het jaar eigenlijk te veel, dan betalen wij je het tegoed terug.

     

    Hoe weet ik of ik geld terugkrijg of moet betalen?

     

    Staat er een minteken ("-") voor het bedrag, dan heb je een tegoed en krijg je op de vervaldatum van je factuur geld terug van ons. Staat er geen teken voor het bedrag, dan moet je dat bedrag bijbetalen.

     

    Welke factoren beïnvloeden mijn jaarafrekening?

     

    De periode waarover je afrekeningsfactuur loopt, veranderingen in je energieverbruik, kosten van derden … Er zijn heel wat factoren die invloed hebben op je jaarafrekening. Je hoort er alles over in dit filmpje.

     

    Lees meer

    Wanneer krijg ik mijn afrekeningsfactuur?
    Je afrekeningsfactuur in detail uitgelegd.

  • Een keer per jaar ontvangen wij jouw meterstanden van je distributienetbeheerder. Op basis daarvan berekenen wij het totaalbedrag van je afrekeningsfactuur.

     

    Heb je vragen over de correctheid van je meterstanden, neem dan contact op met je distributienetbeheerder.

     

    Komen jullie samen andere meterstanden overeen, dan zal je distributienetbeheerder ons dat laten weten. We crediteren je opgemaakte afrekeningsfactuur en sturen je een nieuwe factuur gebaseerd op de juiste meterstanden.

     

    Gaat de distributienetbeheerder niet akkoord met jouw voorstel, dan blijft de originele afrekeningsfactuur gewoon geldig.

     

    Is er iets niet duidelijk? Neem gerust contact op met onze klantendienst.

  • Via je tussentijdse facturen betaal je voorschotten voor je energieverbruik. Een keer per jaar ontvangen wij je meterstanden van je distributienetbeheerder. Die meterstanden geven jouw energieverbruik weer van het voorbije jaar. Op basis daarvan berekenen wij het totaalbedrag van je afrekeningsfactuur.

     

    Met een te laag voorschotbedrag betaal je doorheen het jaar eigenlijk te weinig. Dat verschil (positief saldo) moet je bijbetalen op het moment dat je je jaarafrekening krijgt.

     

    Het kan zijn dat je energieverbruik sterk veranderde tijdens het voorbije jaar of dat er nieuwe overheidstaksen of distributiekosten werden ingevoerd. Als je voorschotbedrag niet aangepast werd aan die veranderingen, dan zie je een positief (te betalen) saldo op je jaarafrekening.

     

    Kan ik dit voorkomen?

     

    Het is slim om je voorschotbedrag aan te passen telkens als je meer of minder gaat verbruiken. Dat doe je eenvoudig zelf online in Mijn Essent.

     

    Een keer per jaar passen wij automatisch voor jou je voorschotbedrag aan. Op basis van je afrekeningsfactuur herberekenen we jouw voorschot voor het komende jaar. Zo zorgen we ervoor dat jouw voorschotbedrag aansluit bij jouw verbruik en dat je op je volgende afrekeningsfactuur niet voor verrassingen komt te staan.

     

    Zijn mijn meterstanden wel correct opgenomen?

     

    Heb je vragen over de correctheid van je meterstanden, neem dan contact op met je distributienetbeheerder.

  • Verbruik en facturatie

  • Vandaag is het nog niet mogelijk om online je verbruik te monitoren. We zijn volop bezig met de ontwikkeling van een ‘Verbruiksmanager’, zodat jij binnenkort zelf je verbruik kan beheren. Hou zeker onze social mediakanalen in het oog. Zo kom je snel te weten wanneer de Verbruiksmanager online staat.

  • 1,6 miljoen Belgische consumenten en bedrijven die vandaag arm gas verbruiken, schakelen tegen 2030 over op rijk gas. Dat is ongeveer de helft van de Belgische gasgebruikers.

     

    Waarom gebeurt deze overschakeling naar rijk gas?

     

    Arm gas komt uit Nederland. Die gasvoorraad raakt stilaan uitgeput. Nederland besliste daarom om de uitvoer van aardgas langzaamaan te verminderen en volledig te stoppen in 2030. Om de gaslevering bij ons op lange termijn te verzekeren, heeft België beslist om tegen 2030 volledig over te schakelen op rijk gas.

     

    Wat is het verschil tussen arm en rijk gas?

     

    In België worden nu nog twee soorten gas verdeeld:

    • Arm gas is laagcalorisch gas. Dat gas komt enkel uit Nederland.
    • Rijk gas is hoogcalorisch gas. Het komt onder meer uit Noorwegen, het Verenigd Koninkrijk, Qatar en Rusland.

     

    Buiten de afkomst is er ook een verschil in samenstelling en druk. Hoogcalorisch gas levert meer energie op dan laagcalorisch gas. Ook de druk in de gasleidingen verschilt. Door dat drukverschil moeten de Belgische gasleidingen aangepast worden voor we kunnen overschakelen van arm naar rijk gas. Daarnaast is het als consument belangrijk om je gastoestellen te laten controleren.

     

    Omschakelen naar rijk gas heeft geen invloed op je energiefactuur, op voorwaarde dat je verbruik hetzelfde blijft.

     

    Voorbereiding op de omschakeling

     

    Als je van arm naar rijk gas omschakelt, is het belangrijk dat je ruim op voorhand je gastoestellen (verwarmingsketel, kookfornuis, kachel, …) laat nakijken door een installateur of technicus. Als je toestellen te oud zijn of niet compatibel met rijk gas, dan zal je ze moeten vervangen. Je doet dat best zo snel mogelijk.

    Op www.gasverandert.be vind je alle info.

     

    Schakel ik ook over van arm naar rijk gas en zo ja, wanneer?

     

    Jij schakelt enkel over als er vandaag in jouw gemeente arm gas uit Nederland wordt geleverd.

     

    Dat is zo in:

    • Brussel

     

    In het grootste deel van de provincies:

    • Antwerpen
    • Vlaams-Brabant
    • Waals-Brabant

     

    In een aantal gemeenten van de provincies:

    • Limburg
    • Luik
    • Namen
    • Henegouwen

     

    De omschakeling van arm naar rijk gas vindt geleidelijk aan plaats tussen 2018 en 2029. Elk jaar in de zomerperiode stappen enkele gemeenten over.

     

    Als jij overschakelt op rijk gas, dan laten wij je dat ook ruim op tijd weten via een e-mail of een brief.

  • Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en pixels.

    Wij maken een onderscheid tussen functionele, analytische en marketing cookies. Ben je bekend met cookies en pixels en accepteer je het gebruik ervan? Klik dan op ‘akkoord en sluiten’. Wil je graag meer informatie of je toestemming instellen per soort cookies? Klik dan op ‘voorkeuren beheren’.
    Voorkeuren beheren

    Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en pixels

    Wij maken een onderscheid tussen functionele, analytische en marketing cookies. Ben je bekend met cookies en pixels en accepteer je het gebruik ervan? Klik dan op ‘alles aanvaarden’. Wil je graag meer informatie over cookies? Lees dan hier meer over cookies en pixels.
    Functionele cookies

    De functionele cookies zorgen voor de goede werking van onze website. Deze kan je niet uitschakelen.

    Deze cookies:

    • Zijn nodig voor de technisch correcte werking van de website
    • Slaan de voortgang van je bestelling op, zo voorkomen we dat dezelfde gegevens steeds opnieuw moeten worden ingevuld
    • Verzekeren de stabiliteit van de website
    • Slaan je log-in gegevens op
    • Monitoren de snelheid van de website
    • Zijn vereist om onze serviceproviders correct te verlonen

    Analytische cookies

    De analytische cookies worden gebruikt voor statistische en analytische doeleinden. Deze cookies worden gebruikt om meer te leren over het gedrag van bezoekers van onze website en onze website daar optimaal op af te stemmen.

    Deze cookies:

    • Maken een verbetering van de gebruikservaring mogelijk

    Marketing cookies

    Marketing cookies helpen ons gegevens te gebruiken om op maat gemaakte aanbiedingen te kunnen tonen en om aanbiedingen en diensten op externe websites te tonen.

    Deze cookies:

    • Leveren advertenties die bij je interesses passen
    • Bieden individuele en op maat gemaakte aanbiedingen aan om je de best mogelijke service te kunnen bieden
    • Maken levering van individuele aanbiedingen en diensten mogelijk, indien je reeds een van onze klanten bent gebeurt dit door de gegevens van je browsergeschiedenis te koppelen aan je klantgegevens
    • Maken uitwisseling van gegevens met bedrijven in de e.on groep mogelijk
    • Maken het mogelijk, om indien nodig rechtstreeks verbinding te maken met je sociale media-account
    • Maken het je mogelijk websites te delen op sociale media
    • Maken het je mogelijk opmerkingen te plaatsen