OPGELET! Er circuleren frauduleuze e-mails uit naam van Essent.

Personen met kwade bedoelingen sturen frauduleuze e-mails uit naam van Essent.
Ze verwelkomen jou als nieuwe klant. Ze geven ook mee dat je jouw contract kan opzeggen door te klikken op de link in de mail.

 

 

Frauduleuze e-mail

 

Wat moet ik doen als ik zo’n e-mail ontvang?

  • Deze e-mails komen niet van Essent! Het is heel BELANGRIJK DAT JE NIET KLIKT op de links in de mail.
  • Betaal ook zeker niet het vermelde bedrag.
    Betaalde je toch het bedrag dat in de mail vermeld staat? Dan ben je slachtoffer van computercriminaliteit. Je doet daarvan best zo snel mogelijk aangifte bij de politie. De enige correcte, officiële facturen van Essent vind je online terug via Mijn Essent. Als je twijfelt, contacteer dan gerust onze klantendienst.
  • Laat ons weten dat je een frauduleuze e-mail ontving uit naam van Essent. Stuur de e-mail als bijlage in een nieuwe e-mail naar phishing@essent.be en delete hem dan onmiddellijk.

 

 

Hoe herken ik de frauduleuze mail?

  • De e-mail is niet verstuurd vanuit een ‘@essent.be’ e-mailadres.
  • Er wordt geen klantnummer vermeld.
  • Je vindt erover geen factuur via Mijn Essent.
  • Frauduleuze e-mails bevatten vaak taalfouten.

 

 

Meer weten over internetfraude? Ga naar www.safeonweb.be.