Functieomschrijving

Als medewerker van het Customer Solution Services (CSS) team speel je een belangrijke rol in het behandelen van klantendossiers, oplossen van klantenvragen en in de afhandeling van zakelijke en residentiële klachten.

  • Binnen het CSS-team werk je actief mee aan het correct afhandelen van diverse klantenvragen en behandel je klantendossiers van A-Z. Door deze preventieve werkwijze tracht je samen met het team maximaal klachten te vermijden.
  • Je behandelt op een professionele en klantgerichte manier binnenkomende klachten en communiceert over mogelijke oplossingen met de klant.
  • Daarnaast sta je ook in voor de behandeling van officiële klachten van officiële instanties en regulatoren en hebt hiermee ook regelmatig overleg.
  • Je zoekt en analyseert de oorzaken van klachten en stelt duurzame acties voor om in de toekomst klachten te vermijden.
  • Je zoekt actief naar optimalisaties om de klantbeleving van Essent te verbeteren en implementeert deze samen met het team.
  • Je rapporteert aan de teammanager over de operationele KPI's en kwaliteit ervan.
  • Samenwerking, overleg en kennisdeling met het team en andere stakeholders is key binnen deze functie.

Wat heb jij Essent te bieden?

  • Je hebt een passie voor de klant: je gaat proactief op zoek naar de manier waarop je de klant hulp kan bieden en streeft ernaar zijn verwachtingen te overtreffen.
  • Je bent communicatief sterk: je kan op een gestructureerde en assertieve manier de correcte informatie overbrengen naar de klant en binnen je team. Je spreekt en schrijft vlot Nederlands en kan je prima uitdrukken in het Frans.
  • Je behaalt doelstellingen en respecteert deadlines doordat je je werk op een systematische manier plant en organiseert.
  • Ook analytisch sta je sterk: je slaagt erin om (complexe) problemen op te splitsen in hapbare delen, je analyseert de onderliggende oorzaken en verbanden en stelt adequate oplossingen voor.
  • Je beschikt minstens over een bachelor diploma.
  • Je hebt ervaring met ERP systemen en je kan vlot overweg met Excel.
  • Je hebt bij voorkeur al ervaring in een customer service organisatie, ervaring in de energiesector is een plus.

Wat heeft Essent jou te bieden?

Je komt in een organisatie waarin initiatief nemen wordt beloond. Een job bij een succesvol energiebedrijf dat altijd in beweging is.

  • Flexibele uren en de mogelijkheid om na drie maanden één dag per week van thuisuit te werken, zorgen ervoor dat je je werk- en privéleven beter op elkaar kunt afstemmen.
  • Een persoonlijk opleidingsbudget geeft je de mogelijkheid om nog verder te evolueren.
  • Een bedrijf dat zorgt voor haar mensen. Ons feestcomité organiseert regelmatig activiteiten die zowel de geest als het lichaam voeden.
  • Een bedrijf dat luistert naar de mensen die er werken en dat samen met haar medewerkers op zoek gaat naar nieuwe mogelijkheden intern wanneer de nood hiertoe aanwezig is.

Interesse?

Solliciteer dan hier online!

Is deze job je op het lijf geschreven?

Bekijk het overzicht van de vacatures